vad tycker ni?

Nackdelar med att stanna:
-Skolan är slut i december och jag kommer inte ha något att göra på dagarna förutom att träna. Kan skaffa extrajobb, men kan nog bli svårt eftersom jag absoult tidigast kan börja halv elva eftersom jag jobbar på morgonen och jag måste vara hemma tre halv fyra.
- Jag trivs inte så bra i  familjen, de är okej, men det är nog mer det att jag inte trivs med att bo i en annan familj. Det är för konstigt för mig att bo i en annan familj, som inte släpper in än som en i familjen men samtidigt så ska jag bo här 24/7. Passar säkert jättebra för andra, men jag trivs inte riktigt med det.
- Äcklig mat!
-Ungarna är jobbiga som as. Kommer sterilisera mig om jag stannar längre! hahaha

Nackdelar med att åka hem:
-
Jag vet inte ännu om jag har kommit in på någon skola och jag har inte fått något jobb, jag måste verkligen ha något att göra hemma.
- Lämnar kompisarna här


Fördelar med att stanna:
- Jersey är ganska fint (slår naturligtvis inte Göteborg men ändå)
- Gillar de människor jag träffat här
- Har inte vart här så länge än, känns som jag borde stanna längre
- Folk kommer på besök till våren

Fördelar med att åka hem:
- Min familj är hemma
- Mina kompisar är hemma
- Borta bra men hemma bäst!



Varför ska jag vara borta från något jag verkligen älskar? Med det menar jag mina helt fantastiska kompisar som jag är trött på att prata med enbart via msn! Sen menar jag självklart min underbara familj! Har hur mycket som helst att skriva om vad jag saknar. Men familj och kompisar är det som helt klart drar mest. Tittar på bilder från tiden hemma och tänker att jag hör hemma där och inte här.

Har jag varit här tillräckligt länge? Antagligen inte. Tänk om jag inte får ett jobb och inte kommer in på någon skola? Jag kan ju inte bara gå hemma. Det går bara inte.

Nu är ju egentligen den bästa tiden att vara borta på. Det finns inga jobb i Svergie och här har jag ju säkerheten med jobb och allt.

Tror jag kommit på lite vad jag vill nu, när jag skrev allt. Jag vill åka hem, men tänk om det skiter sig hemma? Tänker inte bli en av dom som går omkring flera månader utan jobb, no way.

Så, lite hjälp? Skriv gärna vad du tycker jag ska göra!


Kommentarer
Postat av: Sarah

Orden tänk och om borde inte få existera i samma mening. Haha



I vilket fall som helst tänkte jag såhär… Man ska lita på sin magkänsla, vad som än händer. Listor är bra i vissa sammanhang men verkligen inte i alla. Som du vet älskar jag ju dem men tyvärr brukar dem inte stämma. PEKPEK på en viss person! HAHAHHAHA needå! aja



Ne men jag kan inte säga direkt vad som är bäst för dig. Men på ett sätt kan du kanske ha spenderat lite för kort tid på Jersey. Fyra månader är faktiskt en ganska kort tid för att lära känna en helt ny familj, anpassa sig efter deras livsstil osv.



Men om hem är det du verkligen vill så borde du inte tänka, tänk om jag inte hittar jobb, tänk om jag inte kommer in där och där utan mer nu ska jag hitta något. Jobb eller plugg eller vad du nu vill göra.



I vanliga fall hatar jag uttrycket ”Det löser sig” men ibland får man tänka så… Om du kommer hem löser det sig nog med jobb/plugg eller lala och om du stannar så kommer det nog lösa sig med familjen, och du kommer garanterat känna dig mer hemma där efter jul. Hösten var ju typ mer en "lära känna tid".

Jag är säker på att vad du än väljer att göra, kommer det att bli perfa!



NOTERA att jag inte stavade fel på något! var väldigt noga så hoppas VERKLIGEN INTE att du hittar något fel!



kramar&pussar&kärlek från femåringen! hahaha :)



2009-11-09 @ 18:00:20
Postat av: julieee

Jag skulle åkt hem! Skulle aldrig stanna kvar hos en familj jag inte trivs med och som har jobbiga ungar! haha ;) Hittar du inget du vill göra här hemma kan du ju alltid prova med en ny familj? :)Det löser sig alltid, frågan är bara hur mycket man ska behöva lida för det. Kan ju bara råda vad jag skulle ha gjort... efter 5 inlägg med rubriken "jävla ungar" ;) kram på dig! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0