Fredag :D

Herregud vilken dag det var igår. Var tvungen att jobba till runt halv nio, alltså två timmar längre än jag ska... Donna var på spinning och Brendan jobbade, så jag var fast med barnen och skulle hjälpa till med läxan.

Inte helt lätt att hjälpa fyra barn samtdigt när ingen vill göra det och bara sitter och stirrar in i väggen, ritar osv. Tillslut blev pojkarna klara iallafall och det var bara Maria och Christina kvar.

Maria brukar det inte vara några större problem med, men faaan vad jag... åh, tänker inte ens skriva någonting, men jävlar vad arg jag var på Christina igår. Hon ville stanna uppe längre, men Donna hade sagt till både mig och Christina att så fort hon gjort läxan skulle hon gå och lägga sig. Orkar inte skriva allt hon sa, men här kommer lite: "Kan du inte vara en bra au-pair och bara låta mig stanna uppe längre?" "Min pappa kommer skälla ut dig när han kommer hem." "jag hatar dig" osv. Grejen är att innan hon började med läxan så följde hon efter mig överrallt, så hon kan ju inte hata mig allt för mycket.


 När pappan kom hem så sa han "Dom har varit jobbiga idag va?" Jag: "Eh, ja det har dom faktiskt varit, mest Christina iof." Han: "det är alltid Christina". Sen tog han upp fyra glassar och gav barnen. Känns ju lite som om de får belöning för att ha varit jobbiga. De andra var inte lika extrema, men de var inte speciellt trevliga de heller...

Haha, lite kul:

Donna: Angelica, vilken klass var jag på förra torsdagen? (helt allvarlig)
Jag: Ehm, det vet jag faktiskt inte.
Donna: Spinning eller areobics? Vilken tid?
Jag: Jag är ledsen, men jag vet verkligen inte det. Sorry!
Donna. Hm... aja det är okej.

Man ba vafan? Ska jag hålla koll på hennes träningar? Aja där ser man...

Förlåt än  en gång för att jag klagar, men måste bara ventilera lite! Skönt att ha något ställe att skriva av sig på! Nu är det snart helg och då kommer jag inte ha så mycket att klaga på! haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0