Hjääälp

Åh, mitt inlägg raderades!

Behöver råd med en sak. När jag kollade mailen idag så hade jag fått mail från en familj som ville ha au-pair i London efter jul. Hade visst inte tagit bort profilen på sunnyaupairs.com.

just denna familjen var inte så intressant, men de ville att jag skulle ta hand om deras hästar bland annat. Så när jag städade så börja jag tänka lite på att det kanske hade vart kul, efter jul att åka någon annanstans, typ London, och vara au-pair där. Så jag letade runt lite på internet och hittade denna annons:

"Lovely horse yard (dressage) in Jersey Channel Island. They have 6 horses and need a confident rider who enjoys exercising horses, muck out and keep yard tidy. You will have your own cottage in their land with sole use of a small Smart Car for personal use. Salary is £120 paid per week with taxes included. Flights paid from UK to Jersey. To start as soon as possible. Must cook for themselves. There are language schools nearby if you wish to study or do a dance/language or art class or whatever you are keen to do and good social life, you are close to the sea. Lots of young people around. This job is highly recommended by Swedecare."

Det dumma är ju att dom vill ha en som börjar så snart som möjligt.  Men det är ju redan på Jersey... Är det heelt fel att byta? Det är det va? Men åhh vad jag vill! Har saknat att rida hur mycket som helst, fatta att få rida varje dag, göra ordentligt kroppsarbete, egen bil, dubbelt så mkt i betalt... Åhhhhh! JAG VIIILLL! Men det är fel va?

Kommentarer
Postat av: Ellie

Nej ofta det skulle vara fel om det känns rätt? Det viktigaste är ju typ att det känns bra=)

2009-10-14 @ 22:26:10
Postat av: Ida

Nej, verkligen inte!! :)

2009-10-14 @ 23:55:17
URL: http://picofhindstrom.blogg.se/
Postat av: Meurk( Mamma)

Du får ju bara tänka på att det är nog ute på landet och långt från pubar och dansställe. Det kanske inte är så roligt att inte kunna följa med ut om du inte tar bilen. Det finns väl en anledning till att det var så bra betalt. Jag är inte heller säker på att det är ok att göra så här mot din familj. Älskar dig

2009-10-15 @ 09:54:00
Postat av: Meurk( Mamma)

Nu har jag gått en promenad och tänkt på detta. Det kanske inte är så dumt ändå.. Du har ju inte skrivit kontrakt med din familj. Och du måste ju ta taxi hem nu med om du har varit ute och "slarvat". Kan du inte kolla var det ligger, du känner väl någon som har bil? Puss.

2009-10-15 @ 12:09:30
Postat av: SofiaBlad

Klart du ska göra vad du vill!! Du får ju åka ifrån den familjen när du vill, ellerhur?:) men mitt hjärta skriker nej..men det är BARA för att jag vill ha dig här eftersom saknaden är enorm, så lyssna inte på mig:D jag kommer o hälsar på! Gör exakt vad din magkännsla säger, det är DITT liv och DINA möjligheter.

2009-10-15 @ 13:53:55
URL: http://mastxsssd.blogg.se/
Postat av: Josefine

Jag tycker helt klart att du ska kontakta dem och se om du kan få komma på intervju. Kännas allt bra och de vill ha dig så får du säga som det är till familjen. Min familj på jersey kickade ju även ut mig helt plötsligt.

2009-10-16 @ 01:43:01
Postat av: Josefine

Jag tycker helt klart att du ska kontakta dem och se om du kan få komma på intervju. Kännas allt bra och de vill ha dig så får du säga som det är till familjen. Min familj på jersey kickade ju även ut mig helt plötsligt. Generellt så brukar det väl vara två veckors uppsägningstid. Go for it!

2009-10-16 @ 01:45:40
Postat av: Matilda

jag tycker du ska göra som du vill. du ska ju inte må dåligt eller hur? DETTA som du gör nu ska ju vara en upplevelse för livet. ett bra minne att komma ihåg. Så gör det du tycker mest om.

2009-10-16 @ 10:10:49
URL: http://matehilda.blogg.se/
Postat av: ANNAA

du vill byta? byt! som du sa, fatta att få rida varje dag :]]]] kan vara skönt med lite omväxling också :]

2009-10-18 @ 21:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0