Irriterande typer

I och med att det är höstlov så är det även en del ändringar i skolan. Vår vanliga lärare JP, som är sjukt bra, är hemma med sin son. Det har även kommit en massa andra elever, mestadels från Frankrike, som bara är här över en vecka och pluggar engelska. Så vi har fått en ny lärare och fyra nya elever och tre av de som brukar gå (bland annat Sonja och Karina) är inte där denna veckan. Läraren är en tjock tant som läspar och kommer från Skottland. Tycker verkligen inte om henne. Allt hon säger handlar typ om sin man eller sin dotter som är såå duktig och pluggar i London. Sen har vi en elev, han är runt 50 år och kommer från Tyskland. Han pratar eeextremt långsamt och pratar verkligen bara för att få öva på det, alltså, det  han säger är väldigt ointressant och är bara ord. De andra är helt okej, men åhh.. blir bara så irreterad.
     Oså har vi då DN från Bulgarien. Han har visserligen alltid gått i vår klass, men ändå. Här snackar vi irriterande kille! Dåliga skämt som bara han skrattar åt, jättedålig engelska, tror han kan allt så han säger bara svaret rätt ut och när läraren säger nej, det är .... så säger han genast efteråt, aa det var det jag menade eller liknande. Plus att han har bjudit ut mig, ville att vi skulle gå och dansa salsa, bjudit mig på en massa drinkar, frågat om telefonnummer osv.

 Åhh... just nu är skolan inte rolig alls. Tur att Ulrike är där iallafall.

För övrigt (jag är inte alls arg, som jag kanske låter, utan är väldigt glad idag... haha!) så är det jättefint väder här! Solen lyser, inte ett moln på himlen och man behöver knappt ha jacka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0