Pengar....

Vet ni om även jag ska ställa om klockan? Vill ju inte vara en timma tidig till allt...

Tänkte att jag skulle vara slapp och vara hemma igår, men fan vad tråkigt det är. Iallafall om man är helt själv. Gick på en promenad, köpte godis, kolla på film och somnade. Har ju haft roligare lördagskvällar om man säger så... Men det är så jäkla dyrt att gå ut här, en drink kostar runt 10 pund och eftersom det är ett måste att ta taxi så är det minst 20 pund.
Lägg då på att jag är den enda au-pair på hela jävla ön (verkar det som iaf) som tjänar så lite som jag gör. Jag tjänar 60 i veckan och den enda som jag har hört tjänar under 80 får sin skola betald (180 pund i månaden). Och jag får betala den själv. Min host-familj är så jävla snål. Jag vet att de har pengar, så det är inte grejjen. Och de måste ju veta att andra får mer än jag, de har kompisar med au-pairer. En svensk tjej sa tillochmed, när jag berätta vad jag tjäna, att hon aldrig hört talas om någon som tjäna så lite som jag gör. Och hon har vart här ganska länge nu.

Förlååååt för att jag klagar, men det är så orättvist. Varför hamna just jag i den familjen som betalar minst? Åhhhhhh..... tur att man har föräldrar som hjälper till! Hade aldrig funkat annars... 
 

Jaja... idag ska jag träffa Ulrike, men hon jobbar på förmiddagen så det är inte förren kvart i fem. Så får hitta på nått kul tills dess.

Ha en bra söndag!


Kommentarer
Postat av: farmor

Hej vännen!

Har precis läst ditt senaste inlägg. Tråkigt att du känner dig så nere, men tiden går så fort och snart är det hemresa för dig. Har du tänkt att stanna hemma efter den 12:e december? Här är bedrövligt väder, regn och blås, har inte varit ute på hela dagen. Ingemar har fruktansvärt ont i ryggen, kan knappt inte gå rak, måste gå till en läkare imorgon/måndag. Igår kväll var vi hos Anita och Erik, åt gott med vin och tillbehör. Annatrs går allt sin gilla gång, var ledig i fredags och utnyttjade ditt presentkort, som jag fick i julklapp, rygg-och nackmassage, men då tjejen, som är iranska fick se min haka med mängder av hårstrån, föreslog hon att jag skulle göra en epilation och det givk jag med på utan att veta hur ont det skulle göra. Hon körde med en apparat med ström ner i hårsäckarna i en timma. Det kändes som nålstick hela tiden och då jag var färdig hade hakan svullnat och var mycket öm. Jag ska göra om det om ca 10 dagar, vet inte om jag har någon större lust, men i annat fall kommer skägget att växa ut igen.Jag vågar inte raka mig eftersom stråna blir ännu grövre.Får väl snart uppträda på cirkus som skäggiga damen och få lite tillskott till pensionen senare. Älskling, du får försöka att ha det så bra som det bara går. Vi hörs igen!!

Kramar från din gamla farmor. PS Den ryggonde hälsar oxå.

2009-10-25 @ 14:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0