A day at the beach

 

Hej och förlåt för den dåliga uppdateringen, har haft fullt upp!

Igår började jag ”jobba”, strök tvätt, hängde upp tvätt, hängde in tvätt och bäddade sängarna och lite sånt. Cyklade sedan till St Barlades collage där jag pratade med rektorn och en lärare om att börja läsa en kurs i engelska där. Allt verkar hur bra som helst, läraren och rektorn var hur gulliga som helst (rektorn är pappa till läraren…). 5 gången i veckan kommer jag läsa, från 11 till 12.30. Varje torsdag så träffas gruppen, som är på typ 9 personer på Post Horn Pub i St Helier, huvudstaden, där skolan bjuder på en drink. I min grupp är det även minst två svenska au-pairer som precis kommit hit. Egentligen ska man göra ett test för att se i vilken grupp man hamnar i, men Donna (mamman i huset) som är engelska lärare sa att jag antagligen inte skulle behöva göra testet, för det var uppenbart att jag skulle gå Cambrige advanced, den svåraste. Efter att ha pratat med rektorn och läraren sa även de att jag skulle gå i den gruppen. J

Efter mötet så cyklade jag ”hem” igen och åt lunch och sen åkte vi till stranden. Det är jättefina stränder här och igår var det väldigt varmt, så jag solade en hel del och badade med barnen i havet. Vi lekte en massa med boogie boards, typ en liten surfbräda som man lägger sig på när en stor våg kommer. Vi byggde även sandslott, fast tillslut så blev det en höna istället.

När vi var hemma igen så var det dags för att stryka lite till och sen var det middag. Efter att ha plockat iordning allt efter middagen så var det läggdags för barnen och jag var på mitt rum resten av tiden.

 Just det ja, metrobloggen är hur jobbig som helst, så jag flyttade bloggen hit istället.

 

 

Bor i det gula huset :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0