Onsdag

Hej allesammans! Hann inte skriva idag, så det får bli ett extra långt inlägg idag istället. Har precis ätit vegetarisk soppa och en grov fralla. Har helt missat hur gått dessa soppor är! Nu är det tredje dagen jag äter en vegetarisk soppa. Sen att det så himla lätt att göra iordning är väl med en avgörande del, bara sätta in skålen i micron!

Aja, igår skulle jag passa barnen en stund och fan vad svårt det var! Skulle få Aidan, den minsta, att göra hans stavnings-läxa. Herregud, svåraste jag gjort på länge. Det första han gör var att bänka sig framför TV:n  och när jag försökte prata med honom så fick jag ingen kontakt, det spelade ingen roll om jag ställde mig framför honom och gjorde min strängaste min, han bara flyttade huvudet så han kunde se TV:n. Så då låtsades jag slå numret till Donna och då kom han med en gång. Men det var inte över där, orkar inte skriva allt, men för att sammanfatta lite så kastade han saker, slog mig och hans syster, låste in sig i föräldrarans rum, började skrika, gråta...  Och jag kan helt ärligt säga att jag inte ens höjde rösten, det enda jag gjorde som var så hemskt var att stänga dörren till TV rummet så han inte kunde se TV:n.

Donna hade samma problem med honom igår och i förrgår, så det var inte mitt fel iallafall. Haha, om det vart det så hade jag börjat gråta mer än honom, det kan jag lova! Som tur var så var de andra barnen väldigt duktiga och satt ner och gjorde sina läxor, hade vart lite jobbigt om de var likadana, haha. Samtidigt som detta hände så höll jag på att laga mat. Blev inte speciellt lyckat, men föräldrarna var inte hemma, så dom såg aldrig hur dåligt det blev, haha!

Sen åkte jag, hur trött som helst, till stan för att gå till Post Horn pub. Träffade Sonja och Sara, som jag känner sen innan och även en fransk tjej, som faktiskt vart au-pair i Eskilstuna! Hon kunde lite svenska, haha! Hon har också kort på Les Quennevais så vi ska gå och träna snart :)

Idag har jag vart i skolan, fick tillbaka resultatet på en hemtenta som jag lämnade in för någon vecka sedan. Ville inte skriva något om den, för var så himla missnöjd, bara slarvade igenom den. Om man inte fick bra på den så får man inte göra examen nu i December utan måste gå i skolan till Mars, då det finns ett till tillfälle att göra den. Så var väldigt nervös när jag skulle prata med Rachel, läraren. Men klarade det med god marginal! Ah, så skönt! Man skulle få över 40 % för att få göra det i December, fick 75 %.

Ne, nu har jag inte så mycket mer att skriva... Ska sitta barnvakt ikväll :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0