God morning!

 

God morning! Nu är jag äntligen framme och har precis sovit här första natten. Klockan är tio över åtta och familjen ska gå till mässan klockan 11. Det är lite oklart om jag ska följa med och jag vet inte riktigt vad som förväntas av mig just nu. Ska jag gå upp och göra frukost? Ska jag gå in till barnen? Det kanske jag kan göra… De erbjöd mig att följa med men de sa att de flesta Au-Pairer brukar vilja packa upp och ta det lite lugnt första morgonen, men vi pratade inte så mycket mer om det . Barnen är uppe i alla fall.

Har inte lärt mig att se skillnad på barnen än. En av pojkarna heter Daniel och den andra Hayden. Den ena tjejen heter Christina och jag kan verkligen inte komma på vad den andra tjejen heter. Den yngsta pojken, tror det är Hayden, är 7 år, den Daniel är 8 och tvillingarna fyller 10 i år. De är hur söta som helst och trots att de skulle sova för länge sen när jag kom hit så var de uppe och smög för att se vem jag var. Föräldrarna lät dem vara uppe för att hälsa på mig och en av tjejerna bjöd mig på glass.

Huset är ganska fint. Eller vissa delar av huset är hur fint som helst, som badrummet, köket och barnes rum, men resten är väl sådär. Mitt rum är nästan helt i lila, jag har en stor säng, stor garderob, ett sminkbord, handfat, nattduksbord och ett stort fönster. Så det finns inte så mycket att klaga på här! Det enda dumma är att dörren inte går att stänga helt, så att spela musik eller ringa sent på kvällen känns fel, eftersom barnen sover med öppen dörr och deras rum ligger precis brevid mitt. De har inte bott här så länge så de håller på att göra om en hel del.  Familjen är från början från Nord Irland och de flyttade hit för att pappan fick ett jobb för 6 år sedan.

De sa att det finns över 40 stränder här! Det är ju helt sjukt! Ön är inte speciellt stor så det måste vara stränder över allt! Vi ska tydligen åka till en av stränderna idag, efter kyrkan.

Barnen börjar inte skolan fören på torsdag, men Donna (mamman) som jobbar som lärare börjar på onsdag och pappan (kommer inte på vad han heter) har redan börjat jobba.

Haha, barnen är lite nyfikna av sig och jag hör att de står utanför min dörr. Får gå upp och vara lite med dom tror jag.

Hoppas ni har det bra där hemma!

Puss, Angelica

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0