Lite klagande sådär på torsdagskvällen...

Har inte så värst mycket att skriva, det har varit en helt vanlig dag idag så... Skola, jobb och nu ikväll barnpassning.

Jo, kan skriva om en sak som jag stört mig lite på.

 Har pratat en del med andra au-pairer och har jämfört jobben lite. De är mest med barnen, lagar mat till dom, går med dom till skolan, städar upp efter dom osv. Det jag gör är att städa. Alla timmarna jag jobbar går åt till att städa. Förutom en halvtimme på morgonen som jag gör iordning lunch-lådorna, sätter upp håret på tjejerna och ser till att alla är i bilen när de ska åka. Men resten av timmarna så städar jag. Och det är inte bara efter barnen. Imorse när jag gick till köket så möttes jag av världens diskhög av tallrikar, kastruller, stekpannor... och då hade jag städat undan efter det barnen åt. Detta var efter det föräldrarna ätit när jag slutat jobba. Ett; hur kan man använda så mkt saker till två personer? Två; kan de inte ställa in de i diskmaskinen? Tre; mitt jobb ska vara att ta hand om barnen, inte efter föräldrarna?

Måndagarna är alltid värst. Eftersom jag inte jobbar på helgerna så gör inte jag någon städning alls och det  märks! Det är högar med smutstvätt, massor av disk, man känner smulorna på köksgolvet, kläder överallt... Listan kan göras lång! Man kan ju undra hur det såg ut här de perioder familjen inte hade en au-pair.

Förlåt för att jag klagar så mycket, men jag hade föredragit att gå till parken eller stranden med barnen som jag har hört att de andra au-pairerna gör, istället för att vara inne och städa. Fattar inte varför de inte anställde en städerska istället?

Oftast när familjen kommer hem så är klockan 7 och då har jag slutat jobba, så de är jag inte speciellt mycket med, eftersom det är middag och sen läggdags.

Aja, nu känns det bättre, skönt att skriva av sig lite!


Kommentarer
Postat av: Din Bruna halva

Men gud! du ska ju inte göra det som inte ingår i ett au-pairjobb. Okej, självklart kan du ju inte säga det till dom..eller det hade nog inte jag vågat iaf, men ändå! det är ju jättefel att du ska städa upp efter två vuna människor när du är anställd till att passa barnen! Det här gillar jag INTE. punkt.



Älskar dig o finns här - Du och Jag mot världen <3

2009-09-24 @ 21:18:36
URL: http://mastxsssd.blogg.se/
Postat av: Din Bruna halva

Men gud! du ska ju inte göra det som inte ingår i ett au-pairjobb. Okej, självklart kan du ju inte säga det till dom..eller det hade nog inte jag vågat iaf, men ändå! det är ju jättefel att du ska städa upp efter två vuna människor när du är anställd till att passa barnen! Det här gillar jag INTE. punkt.



Älskar dig o finns här - Du och Jag mot världen <3

2009-09-24 @ 21:18:40
URL: http://mastxsssd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0