Måndag

Nu har jag vart på gymmet och fått en introduktion som man var tungen att få innan man kunde använda vikterna. Kändes lite fånigt, har gymmat i kanske tre år, så jag kunde ju redan det... Men aja, nu har jag gjort det, så nu kan jag börja gymma på riktigt! Innan fick jag bara använda cyklarna, löpbanden och sånna maskiner.

Har legat ute och solat i kanske en timma nu, men solen försvann precis och det blev kallt så jag gick in istället :)

Ikväll så ska jag träffa en norsk och en dansk tjej :) Vis ska sätta oss på nått café och äta lite och sen kanske gå till en pub. Ska bli så skönt att träffa någon i min ålder. Eller aa, har faktiskt ingen aning om hur gamla dom är.
Om ni undrar hur jag träffade dom så kan jag berätta att det nog måste vart det mest töntigaste jag har gjort. Mailade rektorn på skolan jag ska börja på (nästa måndag, längtar!!!) och frågade ifall jag inte kunde få telefonnumret eller mail-adressen till tjejerna som ska börja i min grupp. Han sa nämligen att det ska börja två svenska au-pairer i min grupp. I svaret stog det dock att han hade tagit fel och att tjejerna var danska och norska och att han bara hade numret till den norska tjejen. Men eftersom jag är lite feg av mig så letade jag upp henne på facebook istället och skickade henne ett mail där. Hon svarade ganska fort att hon gärna träffas och att hon hade varit där i två veckor och redan kände en del au-pairer här, även några svenska!

Sen så hade även den danska tjejen hört av sig till henne och frågat ifall de inte kunde ses på måndag kväll, så då frågade Karina (den norska tjejen) om jag ville följa med.

Så, nu har ni den historien! Jättetöntigt, jag vet, men jag blev helt galen av att inte ha någon kompis här nere! Hoppas det funkar bra mellan oss nu bara!


Jag är för tillfället helt kär i Veronica Maggio, hon är helt fantastisk!
En av hennes bästa låtar, Stopp   :)


Kommentarer
Postat av: maria

tycker inte det var töntigt, tycker det var smart! orka vara själv liksom :)

2009-09-09 @ 17:46:29
URL: http://iwillgoquietly.blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0