Onsdag

Lite dålig uppdatering, jag vet...

Igår var jag ju som sagt på Post horn pub med skolan. Hade konstigt nog jättetrevligt. Den yngsta personen där var 23 och den äldsta runt 50! Haha, blev lite chockad när jag kom dit, men det gick bra ändå. Det var folk från hela världen där kändes det som. Brasilien, Frankrike, Luxenburg, Tyskland, Danmark, Belgien... 

 Rektorn verkar ha tagit mig som sin skyddsling eller något för han var hela tiden så omhändertagande och såg till att jag hade det bra. Bland de yngre så var det bland annat en brasilanare som bjöd med mig i deras "gäng". De går ut ganska ofta och tycker det är roligt med nytt folk typ. Fick hans nummer, men är inte så säker på om jag ska kontakta honom, han är 30 år, så jag vet inte hur gamla de andra är.

Skolan går bra och har börjat prata lite mer med två andra au-pairer. De frågade ifall jag ville följa med till en pub idag, men skulle sitta barnvakt, så kunde inte.

Det märks att hösten har kommit hit till Jersey. Var och gymmade idag, från halv åtta till nio och när jag kom ut så var det helt kolsvart. Inte en enda gatubelysning har de heller. Fattar inte hur dom inte kan ha en enda lampa uppe, det är ju ändå ett befolkat område, haha. Så för att slippa gå där ensam så ringde jag Sofia och pratade med henne.

Måste verkligen börja äta bättre... Idag har jag ätit två äpplen, två bananer, två mackor och musli till frukost. Det blir så dumt, för pappan bjuder aldrig med mig till middagarna, det är bara mamman som gör det och jag vågar typ inte gå ner och göra iordning mat för jag har en lapp i min byrå som dom har lagt dit till alla au-pairer där det står att de vill ha kvällarna för sig själva och inte bli störda typ. Och de sitter alltid i köket. Vilket resulterar i att jag inte har ätit middag på... hm... tre dagar? Nått sånt.  Måste bli bättre på att säga ifrån.

Just det ja! Vad tycker ni om designen på bloggen? Jag är inte speciellt duktig på koder oså, så det är min bästis Malin som gjort detta! Tack!

Ne, nu ska jag göra klart den sista uppgiften på läxan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0