Strandpromenad

Idag var en lite anorlunda dag här på Jersey. Vet inte riktigt vad det var, men något med FRA iallafall. Det var en massa röda flygplan i luften som sprutade ut rök i olika färger. Staden var iallafall helt avstängd, barnen var lediga från skolan, affärerna stängda och man kunde inte köra med bil igenom staden. Tänkte att det skulle vara någon fest av något slag, men det verkar som det bara var dessa flygplan man skulle kolla på. Hela familjen åkte dit och frågade ifall jag ville följa med, men kände mig inte speciellt intresserad, så jag gick och köpte en glass, gick ner till St Berlades Bay (lååång promenad) gick till en kyrkogård, ner till stranden, gick längs resturangstråket och kollade lite. Det var en sån där sak som man aldrig gör. Ni vet, går vart ni vill, sätter sig på en bänk för att kolla på utsikten, gå i parker, gick vid vattenbrynet...  Hur underbart som helst!

Lät som en ganska skön kväll va? Det var det med! Förutom en liten detalj, jag gick inte riktigt där frivilligt. Jag var ganska (väldigt) vilse. Men det var iallafall hur skönt som helst och jag älskade det! Förutom vägen hem dock. Lång slingrig väg uppför en backe utan trottoar för att sedan komma ut på en lite större väg. Som tur var kände jag igen mig, bussen till stan gick denna vägen, så jag visste iallafall vägen. Dessvärre så var detta ung. 8 hållplatser från "min" busshållplats. Men aja, en promenad var det iallafall!

Men har sett lite mer av Jersey nu, och jag gillar det mer och mer för varje sak jag ser! Allt är väldigt vackert och så... fixat typ. Lite överallt kan man se väl omhändertagna parker med vattenfontäner, bänkar osv. Det är så himla gulligt, på nästan varje bänk så står det något i stil med "to Helen, who loved coming here" och årtalen hon levde. Precis som i Notting Hill!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0