Onsdag

Har precis ätit middag och som alla andra måltider här så är det väldigt anorlunda från hemma. Vet inte om det bara är denna familjen som äter såhär eller om det är vanligt i hela Jersey. Iallafall, föräldrarna lagar inte mat, de värmer bara den. All mat är redan gjord, den är köpt färdiglagad och klar. Det räcker inte heller med en rätt, det måste var flera. Som igår kväll, vi åt vitlöksbröd, pizza, pasta, ris, kyckling och ost skurit i små bitar. Jag valde däremot bara ris och kyckling med curry, det andra känns så fett och jag har inte börjat träna än så får ta det lite lungt med maten tror jag... Kommer rulla av planet annars, haha!

En annan konstig sak är att barnen måste äta upp de små ostbitarna som ligger på tallriken för att få chips till efterrätt. Vem fan äter chips till efterrätt? På en tisdag? Eh?? Barnen är iochförsig smala men ändå. Mamman är ganska tjock och nu vet jag varför... Haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0