Första skoldagen!

Så, då var första skoldagen över! Förutom att jag kom lite sent (berättar snart) så gick allt jättebra! Vi är bara 9 pers i klassen, hade tyckt det var roligare med ganska många fler, är ju van vid en klass på 40 pers! Det är tre andra au-pairer, en av dom är från Österrike, och sen är det Karina och den tredje tjejen kommer jag inte ihåg var hon var ifrån. Sen var det en kille i min ålder som kom från Schweiz. Sen var det en kvinna som måste hamnat i fel grupp för man fattade ingenting av vad hon sa. Hon kom iallafall från Spanien och hennes man får jobb lite överallt så dom flyttar runt. Sen var det en kvinna från... nått balkanland iallafall. En kvinna från Tyskland med. Alla kvinnor hade flyttat med sina män som fått jobb här.

Haha, ska berätta hur jag kom sent. Egentligen så var jag väldigt tidig, kom dit 20 minuter innan. Gick till expeditionen för att... aa säga att jag var där typ. Han sa att jag skulle vara i klassrum 10 och visade snabbt vägen. Så jag gick och satte mig i nått rum där det var kaffekokare och minikök. Satt där tills fem  i och gick sedan till klassrummet, som jag trodde jag visste var det var. Det visste jag inte alls. Sjukt många trappor och korridorer! Jag hittade i vilket fall inte så jag gick till receptionen och rektorn (huuur söt som helst, en gammal gubbe) sa att han kunde visa mig vägen. Han sa även att han skulle gå in och presentera mig för klassen. Jag sa, ganska bestämt tycker jag nog, att det inte behövdes, men han insisterade verkligen. Så, han öppnade och sa: Hej allesammans, detta är Angelica, stackarn hittade inte vägen. Känns bra att jag gjorde ett så bra första intryck.

När lektionen böjrade så gick vi igenom grammatik, det var väldigt lätt, men antar att det är uppvärmningen.
Lektionen varade i en och en halv timme, men det kändes som en halvtimme typ.

Efter skolan så cyklade jag ner till hamnen som ligger kanske 3 minuter från skolan. Ställde cykeln vid ett räcke och gick runt och kollade lite. Haha, det ser ut som en spökhamn när tidvattnet är så lågt. Båtarna står fastbunda vid bryggan, precis som det ska vara, men allt vatten är borta. Ska ta med kameran imorgon och ta lite bilder som jag lägger upp här.

Sen cyklade jag hem och åt lunch, tog det lite lungt och sen började jag arbeta :)

Cykelturen hem var nog den jobbigaste jag gjort på bra länge. Donna hade använt cykeln och hon är mycket kortare än mig så dom hade sänkt sadeln vääldigt mycket och jag fick inte upp den så jag fick cykla med den där nere. Kändes och såg ut (speglade mig i fönster) som om jag cyklade på en barncykel. Kände mig hur dum som helst. Jag som verkligen lagt mycket tid på att välja rätt kläder och fixa håret o allt oså cyklar man in på skolan, där hela skolgården är full med elever, på den cykeln. Skitkul! Tur att jag inte hade hjälm på mig iallafall, som jag var tvungen att ha på mig på den förra cykelturen med familjen. 
  Sen skulle jag också ha med mig världens lås till cykeln som jag inte kunde hänga på cykeln, så fick ha det i väskan. Sjukt jobbigt att ha den på styret hela tiden, det var väldigt svårt att styra! Kände mig inte direkt jättecool när jag kom incyklandes där. Tror jag går imorgon.

Just nu sitter jag barnvakt, men barnen har somnat, så jag bara väntar på att Donna och Brendan ska komma hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0